To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
  Rodzaj Dostępne do Cena Liczba
  Rezerwacja
już niedostępne 850,00 zł -

Uważność (ang. mindfulness) to sztuka świadomego życia, poprzez systematyczną obserwację i badanie natury własnego umysłu. Medytacja uważności to podróż, która krok po kroku pokazuje nam sposób doświadczania teraźniejszości i akceptacji samego siebie - takimi, jakimi jesteśmy.
W treningu mindfulness posługujemy się wypracowaną postawą oraz zestawem technik rozwijających poczucie świadomego ciała i umysłu poprzez zaakceptowanie stanu w jakim się aktualnie znajdujemy oraz przyswojenie myśli oraz uczuć takimi, jakie są - bez ich oceniania. Słowem - uczymy się żyć tu i teraz.
Tak jak możemy ćwiczyć mięśnie ciała, tak tez możemy ćwiczyć swój umysł, co przyczynia się do zmian w strukturach i aktywności naszego mózgu (neuroplastyczność mózgu). Dzięki kursowi medytacji uważności wzrasta samoświadomość, samokontrola, uwaga i poziom empatii.

]Współczesne badania naukowe potwierdzają dobroczynne skutki, jakie praktyka uważności przynosi naszemu umysłowi, samopoczuciu, emocjom i zdrowiu. Co dobrego przynosi praktyka uważności?
- Spada poziom lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania i poirytowania
- Wzrasta odporność psychiczna i fizyczna
- Rozwijamy inteligencję emocjonalną
- Zmniejsza się podatność na depresję
- Usprawniają się procesy zapamiętywania i uczenia się
- Zwiększa się umiejętność koncentracji
- Zmniejszeniu ulega poziom odczuwanego bólu
- Poprawia się nastrój i jakość życia
- Zmniejsza się poziom hormonów stresu we krwi, obniża ciśnienie i ryzyka rozwoju chorób układu krążenia

Kurs przeznaczony jest dla osób początkujących oraz tych, które chcą wzmocnić praktykę uważności, nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie medytacyjne. Kurs MBLC to cykl 8 spotkań realizowanych w trybie cotygodniowym oraz całodzienna praktyka w Dniu Uważności.

Terminy i dokładna tematyka każdej z sesji:
Zajęcia będą się odbywały co środę o godzinie 18.00 do godziny 20.00
(wyjątkowo 5 zjazd będzie się odbywał w poniedziałek)

17.10.2018r. - Tydzień 1 - Co to jest Mindfulness i po co praktykować? Zacznij tam, gdzie jesteś
24.10.2018 r. - Tydzień 2 - Ciało jako miejsce bycia obecnym
31.10.2018r.- Tydzień 3 - Wprowadzenie podpory uważności
07.11.2018r - Tydzień 4 - Praca z rozkojarzeniem
12.11.2018r (wyjątkowo poniedziałek) - Tydzień 5 - Badanie strumienia myśli
21.11.2018r. - Tydzień 6 - Postawa obserwatora
25.11.2018r. - (niedziela) 10:00 - 16:00 - Dzień Uważności
28.11.2018r. -Tydzień 7 - Samoakceptacja
05.12.2018r.- Tydzień 8 - Życie w oparciu o Mindfulness, Podsumowanie - Reszta życia



Prowadzący - Piotr Jan Panasiuk - z wykształcenia i w ciągu dnia manager biznesu. Z pasji certyfikowany trener umiejętności miękkich, zgłębiający obszary psychologii i duchowości. Od ponad 5 lat Praktyk medytacji w różnych ujęciach, nauczyciel MBLC (w trakcie procesu certyfikacji) i trener asystujący przy Mindfulness Assocation Polska. Również od 3 lat praktyk i trener Porozumienia Bez Przemocy NVC (w trakcie procesu certyfikacji). Ukończył podyplomowe studium Duchowości na Papieskim Wydziale Teologicznym, jak i studium trenerskie Porozumienia Bez Przemocy. Aktualnie w trakcie realizacji Certyfikowanego Compassion Based Living Course (CBLC).

Zobacz również:

szkolenia szkolenia w Warszawie wydarzenia Warszawa